«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

«پاییز پنجاه سالگی»، روایتی از ناگفته‌های زندگی «حاج قاسم»

  • کد خبر: ۱۳۹۴۹۴
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
  • ۱
«پاییز پنجاه سالگی»، روایتی از ناگفته‌های زندگی «حاج قاسم»
فیلم مستند «پاییز پنجاه سالگی» به کارگردانی محسن اسلام زاده، مستندساز مطرح مشهدی، امروز، دوشنبه، از ساعت ۱۸ در سالن شماره یک پردیس سینمایی ملت تهران و روز پنجشنبه، ۲۴ آذرماه، از ساعت ۱۴ در سالن شماره ۶ پردیس سینمایی ملت با حضور کارگردان و عوامل مستند به نمایش در می‌آید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بخش‌هایی کمتر دیده شده از زندگی سردار حاج قاسم سلیمانی در دوران جوانی او در مستند «پاییز پنجاه سالگی» نمایش داده می‌شود. «پاییز پنجاه سالگی» روایتی متفاوت از شهید سلیمانی است که از منظر یکی از افرادی که سال‌ها زیر نظر ایشان در جنوب شرق کشور کار کرده است، به تصویر کشیده می‌شود.

مستند «پاییز پنجاه سالگی» به روایت محمد جمالی، از فرماندهان لشکر ۴۱ ثارا... و از هم رزمان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در سال ۱۳۴۲ در شهربابک کرمان به دنیا آمده است، اختصاص دارد. البته محمد جمالی سال ۱۳۹۲ در سوریه شهید شده است.

نکته مهم درباره شهید جمالی این است که به واسطه سال‌ها فعالیت در جنوب شرق کشور و ارتباط مستقیم با حاج قاسم، وی را به خوبی می‌شناسد. تصویربرداری این مستند در جنوب کرمان و سیستان و در پاییز ۱۴۰۰ انجام شده است. مستند «پاییز پنجاه سالگی» به تهیه کنندگی مهدی نقویان، تولید جدید مؤسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی و شبکه یک سیما در شانزدهمین جشنواره مستند «سینما حقیقت» رونمایی خواهد شد.

محسن اسلام زاده فیلم ساز متولد ۱۳۵۹ اهل مشهد است و به سفر و مستندسازی به ویژه در مناطق بحرانی و جنگ زده علاقه‌مند است. آشنایی با سیدمحسن اصغرزاده، برادر مستندساز شهید سیدابراهیم اصغرزاده، سبب علاقه مندی او به آثار ابراهیم و تولید مستند شد. نخستین مستند او «دژبان شرق» نام دارد که در سیستان و بلوچستان تولید شده است.

همکاری با مؤسسه فرهنگی میثاق و پس از آن روایت فتح به گسترش کار مستندسازی انجامید. بیشتر مستند‌هایی که کار کرده در مناطق جنگی و بحرانی کشور‌های افغانستان، پاکستان، لیبی، سوریه، عراق، لبنان، چین، روسیه، ترکیه و ونزوئلا بوده است. او پس از کودتا در لیبی و سرنگونی حکومت معمر قذافی به لیبی رفت و «اسرار زندان ابوسلیم» را در سال ۱۳۹۱ کار کرد. مستند «تن‌ها میان طالبان» جایزه بهترین فیلم بلند مستند را از چهل وچهارمین جشنواره فیلم و ویدئو آتن در سال ۱۳۹۶ گرفت. در این کار، او این فرصت استثنایی را یافت که با رهبران طالبان دیدار و گفتگو کند. در سال ۱۳۹۴ هنگام کار درباره گروه‌های تروریستی در شهر «تکریت» عراق، توسط داعش مجروح شد.

مستند‌های «آقای دادستان»، «اسرار زندان ابوسلیم»، «اهل سنت در ایران» «به دنبال صلح»، «شیخ صباح»، «روز ناتمام من و فرمانده»، «مدافعان آمرلی»، «قیام صحرا»، «مادران انقلاب»، «رودررو با قهرمان» و «قربانیان شیمیایی» بخشی از آثار فیلم سازی محسن اسلام زاده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
من
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
0
0
مستند پائیز پنجاه سالگی ، از کجا و چگونه میتوانیم تهیه کنیم و ببینیم؟
اگر امکان دانلود ان وجود دارد ،لطفا در سایت خود بگذارید و اگر صاحب اثر ان را ازاد و رایگان منتشر نکرده ،لطفا بفرمایید چگونه این مستند را از جناب اسلام زاده دریافت کنیم ؟ سپاس
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->